Aşağılık duygusu ile savaşma programım V – Meydan Okuma Terapisi

Aşağılık duygusu ile savaşma programım I – Giriş yazısına dördüncü ve son adım ile devam ediyoruz.

Bu en önemli ama aynı zamanda süreç içindeki en zor adım. Bundan önceki tüm adımlar, sizi bu adıma hazırlamak içindi.

Meydan Okuma Terapisi demek, sizin itaatkar davranıp hissedeceğiniz durumlara gireceğiniz insanlarla sosyal etkileşime girmeniz demektir. Meydan okuma, “düşmanca” olmak zorunda değildir, küçük bir kendini tanıtma kadar basit olabilir. Aşağılık duygusu hisseden insanlar bilinçaltında, tanımadıkları insanların kendilerinden daha “yukarıda” olduklarını hissederler. Bu nedenle yabancı birine merhaba bile demeye çekinirler. Bunun sebebi, alfa erkeği kızdırırım ve kabileden atılırım sosyal kaygısıdır. Çoğu insan bu karmaşık psikolojik süreci bilmez ya da bu sürece inanmaz. Bu nedenle de piyasa da, insanlara yaklaşma stresini yok edecek bir program yoktur.

Benim meydan okuma terapi rutinim şu : her hafta, tanımadığınız 6 kişiye yaklaşıp kendinizi tanıtmalısınız ve bu 6 kişinin en az 3’ü kadın olmalı. Eğer erkeklere yaklaşmak sizi rahatsız ediyor ise, hepsi kadın olabilir. Ama haftada 6 sayısını tutturmalısınız. Bu insanlar herhangi bir durumda herhangi bir kişi olabilirler : Starbuckstaki adam, spor salonunda bir kadın, vs … Eğer belli bir bağlamda birine yaklaşmak size göre uygun değilse (cenazedeyseniz, kız çalışıyorsa, vs …) bağlamın uygun olduğu anı bekleyin.

Meydan okuma terapisinin anahtarı, konuşmadaki ÜSTÜN taraf SİZMİŞSİNİZ gibi hissedip konuşmanız. ÜSTÜN derken götün teki ya da kibirli davranın demiyorum. Sadece en ilkel seviyede, egemenlik hiyerarşisinde siz daha yukarıda imiş gibi hissedin. Çoğu insan, biriyle tanışırken “alfa” gibi davranmanın, çok ciddi bir yüz ifadesi ve karşıdaki insanın elini sertçe sıkmak olduğunu sanar. Buna katılmıyorum – bir tanışmada alfa olmanın en iyi yolu gülümsemek ve karşındakine neşe ile yaklaşmaktır.

Aşağılık duygusunu gerçekten atmanın tek yolu, bu meydan okumaları kazanmaktır. Meydan okumayı “öznel” olarak kazanmanız gerekmez ama duygusal olarak kazanmanız gerekir. Yani karşınızdaki insana itaat eder / teslimiyetçi şekilde hissetmemeniz lazımdır. Karşınızdakinin sizden hoşlanmasına hatta yaklaşmanızı kabul etmesine gerek yoktur. Aslına bakarsanız karşınızdaki sizi sertçe reddetse bile “kazanabilirsiniz”. Eğer reddedilirseniz, beyninizin itaat etmeyi kabul etmeye meyledeceği ve egemenlik hiyerarşisinde daha aşağı hissedeceği kısa bir an olacaktır. Buna direnmeli ve vücut dilini ve çerçevenizi daha üstteki insan modunda tutmalısınız – mutlu, neşeli ve kendine güvenli. Eğer size şimdiye kadar duyduğunuz en kaba ve boktan şeyi söylerlerse, sadece gülümseyip “ok, teşekkürler” deyin ve çekip gidin. Kimseyle gerçek bir meydan okumaya veya kavgaya tutuşmayın – kimsenin size yardım etme ya da size kibar davranma zorunluluğu yok. Siz burada içsel duygusal durumunuz üzerinde çalışıyorsunuz.

Bunu söylemek yapmaktan kolay. Eğer aşağılık duygusundan müzdarip iseniz, karnınıza bir şey saplanacak, kalbiniz duracakmış gibi atacak ve kendinizi çok gergin hissedeceksinizdir. Ama unutmayın, hareketleriniz duygularınızı etkiler ve duygularınız da düşüncelerinizi. Yani DAVRANMAK önce gelir. Siz yaklaşırsınız ve bununla ilgili iyi hissetmeniz sonra gelir. Tam yaklaşma anında durum cehennem gibi hissedecektir ve siz kendi küçük dünyanıza geri kaçmak isteyeceksinizdir. Ama yılmadan devam etmeniz gerekir.

– BİTTİ –

Çeviri : My program for fighting feelings of inferiority

Share this...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Author: Mahmut Abi

Sitenin 30luk Mahmut Abisi ve admini. Kendisini şimdilik sadece buradan ve sitenin twitter hesabından takip edebilirsiniz.

21 thoughts on “Aşağılık duygusu ile savaşma programım V – Meydan Okuma Terapisi”

    1. 17 yaşındayım okuyorum ancak hiç bir şekilde aşağılık duygumu yenip cesaret edemiyorum bir merhaba demeye insanların tepkilerini ne diyeceklerini nasıl karşılayacaklarını kestiremiyorum küçükken de utangaçtım sesi soluğu çıkmayan sessiz ağırbaşlı efendi … :/

      1. kardesim bende senin yasindayim bak seni en azindan erkekler acisindan kurtaracak bi tavsiye vereyim boks kick boks ve turevi bi spora basla yumruklarin hizlanmaya reflekslerin gelismeye basladikca kendi yasitlarin arasinda bu duygun ortadan kalkacak.az cevval olacaksin ki karsindakinin gozu korksun.bide zayifsan kilo almaya bak.hadi eyw

  1. Merhaba yazılarınızı düzenli okuyup uyguluyorum ama bir ricam var sizden, savaş lordu gibi kız kaldırma yazısını çevirebilirmisiniz?

  2. Troll,taşşak amaci gütmemekteyim,gayet ciddi bir sorum var ve yardimci olabileceginize eminim.

    Ben bir lise ogrencisiyim,ve sinifimdaki ve okuldaki kizlar ilgi cekmek icin hareketler yaparak adeta deli gibi davraniyorlar.

    Ben de genelde onlari hic siklemem yoklarmis gibi davranirim(Bu tutum sanirim biraz yanlis) ilgiyi haketmeyen insanlar bu arada.

    Sinifta genelde ciddi takilirim ve sadece samimi oldugum insanlarla muhabbet ederim.(Bu bir ozelestiri bunun hakkindaki yorumunuzu da bekliyorum bu tutumu nasil degistirmeliyim vs)

    Ben de bir sure MGTOW a yoneldim durum boyle olunca fakat bu sefer de kizlarla neredeyse hic iletisimim olmuyor.

    Kizlarla iletisim kurmaya calisinca ise genelde “aa,su cocuk bana selam dedi kesin bana yuruyo” mentalitesindeler konusasim gelmiyor yani konusmayinca ve siklemeyince de cok kaba oluyor ayarini tutturamadim yardimci olursaniz sevinirm

    1. Kızların senin hakkında ne düşündüğünü takmamaya bak. Eğer gerçekten yürüyorsan yürüdüğünü düşünmesi lazım zaten. Yok ben aslında yürümüyordum deme şansı bırakmak için muğlak davranmak korkakçadır ve işe de yaramaz. Yürümediğin kız yürüyor sansa da sana ne?

      Senin siklemem, ciddi takılırım tavırların güçlü olmandan ziyade muhtemelen sikleyince başarısız olacağından korktuğundan iletişime girmekten kaçınmak. Bu tür adamlar ilgi çeker ama bir türlü risk alamadıklarından pratikte herşeyi kafaya takan adamla aynı başarısızlığa sahiptirler.

      Son olarak : eğer.avlanmaya başlayacaksanız kendi sosyal çevrenizde yapmayın. Okul belki ama sınıfınızı unutun. Daracık bir sınıf ekosisteminde alfacılık oynamak dışarı çıkıp.risk alacak cesaret olmamasındandır.

      1. Hocam örneğin bir kursta güzel biri denk geldi es mi geçelim ne yapalım kesin prensip mi koyalım bu şekilde yoksa yoklayalım mı? Benim düşüncem hiç olmayacakmış gibi duygu yatırımı ve ilgi göstermeden devam karşı taraftan yeşil ışık görürsek bir en fazla iki kere davet negatifse next pozitifse sex😃

    2. kardeşim kızların tavrı ergence.

      “aa,su cocuk bana selam dedi kesin bana yuruyo”

      buna ben de lisedeyken tanık oldum.

      ama senin bunu kafaya takıp yürümemen de ergence. amk yürüyorum ulan de. sınıfta sizle konuşurken kafamı memelerinize gömmekten başka bir şey düşünmüyorum de. swh
      tabii böyle deme de takma kafana. sen çerçeveyi sağlam tut. kendini geliştir. kızlar gene bana yürüyor derler ama bu sefer senin tarafından seçildikleri için mutlu olurlar.

      bir de liseyi bitirdikten bir süre sonra ulan ne salakmışız diyeceksin. o yüzden çok takılma lisede bu konulara.

  3. Kırmızı Hapı aldıktan sonra insanların hayatları 180 derece değişiyor. Benim ise hayatım aynı tas aynı hamam ilerliyor değişmeye mi korkuyorum anlamıyorum. Kırmızı Hap farkındalık kattı bana. Gün içerisinde durum ve olaylara daha Kırmızı Hap bakış açısıyla bakıyorum. Vücut geliştirmeyle şimdilik fit ve zayıf arasıyım. uğraşıyorum. İyi giyinmeye dikkat ediyorum. Erkeksi derin ve kalın bir ses tonum var. Dövüş sanatı biliyorum. Gitar çalmayı biliyorum. Nerede yanlış yapıyorum ders çalışmayı bilmiyorum güzel hayallerim var vizyon sahibi olarak nitelendirilebilirim yaşıtlarıma göre bir tık daha olgunum mental açıdan öyle işte içimi boşaltmak istedim

    1. Sayfa son zamanlarda troll saldırılar başladı. Bu akımın yavaş yavaş kitlelere yayılıp, ünlenmesi; bu tür sonuçları doğuracağı belliydi benim öngörümde. KH bir ideolojinin mastürbasyonu olmamış, feminizme ve modern dünya’nın getirmiş olduğu bir takım sistematik çarpıklıklara karşı çıkan bir öğretidir. Kimsenin politik ya da kişisel fikirlerin mastürbasyonu olamaz. Söyleyeceklerim bu kadar.

      1. Troll falan yaptığım yok moruk kendi hayatımı gerçeklerimi yazıya döküp anlatıyorum. Yemek yediğim kaba pislemek adetim değildir. Hayatım boyunca bir kıza day game yaptım cevap bile vermeden gitti sonucunda kötü hissetmem gerekirdi belki ilk reddimdi ama ben çok iyi hissediyordum

        1. kardeşim ben senin troll olduğunu düşünmüyorum. tam tersin, bu sitede takılan pek çok kişinin derdine tercüman olmuşsun. çoğu insan okumaktan başka bir şey yapmıyor. aksiyon almıyor.

  4. Konuyla alakasız hocam
    Soğukkanlılığımızı nasıl geliştirebiliriz ?
    En zor durumlarla sakince başa çıkma becerisi gibi

  5. Merhaba millet.Siteye emek veren admin,cevirmen, yazar,yorum yapan emek veren kim varsa tesekkur ederim.Sizler zaman ayirip cok degerli yazilar yaziyorsunuz.var olun.yalniz bir sorun var ogretiyi yavas yavas icsellestiriyorum teorik olarak.ama pratikte zorlaniyorum.cunku eylem adami olmadan Kirmizi hapi bilmek pek bir anlam ifade etmiyor.’yüzde 3′ yazisinda da skeptico nun bir tweeti vardi.”KH 101 – ama çok da düşünüp harekete geçmeyi geciktirme. Hatta aklına gelen ilk şeyi gerçekleştirmek için çalışmaya başla. Analiz ederken yaşlanıp ölen sürüyle zeki adam var tarihte. Ama harekete ilk geçtiği için kral olan aptal da sürüyle.” cok dusunuyoruz ama o yuzde 3 e giremiyoruz eylem adami olmakta zorlaniyoruz.Disiplin,aliskanliklar konusunda yeni yazilarda yazar ve cevirir misiniz

    1. Kesinlikle katiliyorum. Birde su alkol, sigara ve porno ücgeninde ilerleyen kötü alıskanlıklardan kurtulmanin yollari uzerine kafa yorulmali. Kotu aliskanlari birakmadan KH’in bir anlami kalmiyor.

  6. Boktan bir hayatının olduğunu fark edip bunu düzeltmek için elinden geleni yapan birisiyim. Kısmen de başarmış görünüyorum. Ama durmak yok!
    Siz yazmaya devam edin, biz damarlarımıza enjekte edeceğiz. Elinize sağlık.

  7. Tebaa olarak asırlarını geçirmiş bir toplumda, yine insanlar hep tek bir adamın etrafında toplanmaya meyilliler. Biraraya gelmiş topluluklara dikkat ederseniz, grubu yöneten tek bir kişi olduğunu görürsünüz. Bizdeki bu duygu da tam olarak alfanın onayını alamamaktan dolayıdır. Mahmut abi, ben bişey sormak istiyorum; ben bu dediğin olayı sıklıkla doğru yapıyorum. Böyle olunca alfanın otoritesi tehlikeye girdiği için, beni tehdit olarak algılıyor. Olacaksa bile, grubun alfası beni düşman olarak algıladığı için, grubun kalanı da düşman olarak algılıyor. Bizde bir şekilde olumsuz sinyaller uyandıran kişiyi linç etmek ata sporumuz malum. E grubu da tanımıyorsak, alfayla grup için de düello yapamayacağımız göre ne yapmamız gerekiyor?

    Seriyi yavaş yavaş okuyorum:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *